Slevové karty běžným standardem
Každý z nás má minimálně jednu v peněžence. Někteří z nás jich má dokonce tolik, že se mu nevlezou do peněženky. Řeč je o věrnostních či slevových kartách. Poslední průzkum, který vedla společnost AIRBANK uvádí, že více než 96 % Čechů je vlastníkem slevových karet. Pro většinu z nás se tak nakupování ve slevách stalo jakýmsi sportem.
Nejnovější průzkumy však uvádí, že i přes vysoké procento vlastnictví karet je jen málokdo využívá. Buď zaviněním vlastníka nebo prodejce. Jedná se naprosto běžnou situaci, kdy buď danou kartu zapomeneme doma nebo nám prodavačka cenu špatně namarkuje a nám už je zatěžko obchod provádět znovu.
Dle průzkumů většinu věrnostních karet vlastní ženy, které jich mají více než deset a někdy na tyto karty musí mít dokonce zvláštní peněženku. Muži mají naopak dokonce karet málo nebo žádnou a karty si půjčují od svých partnerek.
Na oblibu věrnostních karet začínají také ale reagovat bankovní společnosti. Ty nabízejí karty ve virtuální podobě. Nejedná se ovšem pouze o banky. Pokud vlastníme chytrý telefon můžeme nalézt a následně využívat spoustu chytrých aplikací jako PORTOMONKA, které nám slouží jako databáze našich slevových karet. Stačí pouze naskenovat čárový kód na kartě a je uložena v aplikaci. Poté ji jen stačí v obchodě otevřít a naskenovat.
Tyto aplikace fungují na principu CASHBACK. Což je princip, kdy z každého nákupu získáme určité procento zpět. Většinou se jedná o rozmezí 1-5 %. Tím se snaží společnosti motivovat zákazníka k využití slevových karet. S takovými aplikacemi je však zapotřebí zacházet s nejvyšší opatrností, jelikož jsou propojeny s našim účtem či kreditní kartou může snadno dojít k jejímu zneužití.
Podobně na tom jsou i slevové kupóny. Není tomu tak dávno, kdy kolovala nabídka na slevy od společností LIDL či TESCO. Zde stačilo zaslat SMS a získali jsme kupón v hodnotě 1500 Kč. Zjistilo se však, že je vše dílem podvodníků, kteří vydělávají na osobních údajích a cenách zpráv.